åland!

Home sweet home? Aldrig! Har aldrig varit så skönt å varit borta över en helg. Även om man har ont i hela kroppen och är tröttare än aldrig förr så hade jag hellre haft så hela mitt liv än att vara här igen. Har varit en super härlig helg, med massa fotboll och skratt! 

Fredag
Jag Emma & Madde skyndade oss hem från skolan för att hämta bilen och min packning, sedan åkte vi till Ösmo och hämtade deras väskor. Vid halv 5 var det samling på IP. Vi kom iväg vid 10 i 5. Jag Emma Madde Patte och Ankan hade volymen på max och skrek till musiken. På vägen in slutade atomatlådan funka 4 ggr, så vi fick stanna och starta om bilen. Trots det kom vi varje gång ifatt Danne och Karro. Vid 20:00 gick båten från Grisslehamn. På båten hade vi picknick på golvet, å spelade lite bilspel och lärde känna Tungelsta spelarna och 94orna! Vid 23:00 (finsk tid) var vi framme på åland! Vi bodde ungefär 10 min från båten, så vi var framme vid huset ganska snabbt. Bodde på ett vandrarhem, hur mysigt som helst! ett stort hus med 4a rum som vi delade upp oss i. Det fanns även två toaletter och en bastu i huset, och ett kök där vi blev serverade frukost varje morgon! När vi hade valt rum umgicks vi hela natten lång, jag emma madde patte ankan och erika delade rum, antagligen var vi också dom som somnade sist och var tröttast. Men man lever ju bara en gång!

Lördag
Jag hade råkat ställa min klocka fel, vet inte när den ringde riktigt, men alldeles för tidigt iaf! och strax efter ringde även Erikas, alldeles för tidigt! å hon hade inte en rolig alarmsignal! Den var inte att leka med. Vid halv 9 kom Danne och bankade på dörrarna och tyckte vi skulle gå upp. Men vem behöver en halvtimme på sig att gå ner för trappan till frukosten? Jag gick upp vid 5 i 9 och resten kom ner strax efter. Efter en god frukost bytte vi om till fotbollskläder och åkte till arenan. Väglaget var något man aldrig hade kunnat föreställa sig, det var som att åka på isen i en ishall. Ingen sand, inget salt och ingen plogad snö. Det var en ren isbana på vägen, så på 90vägen var vi tvugna att köra mellan 30 - 50 för att inte slira iväg! Det var en upplevelse. En resa som skulle tagit 3 min tog istället lite mer än 10 min. På lördagen spelade vi 3 matcher, en 12:10, en 15:30 och en 20:30. mellan de två första matcherna stannade vi kvar i hallen och tittade på de andra lagen. Mellan de andra två åkte vi tillbaka till stugan och fick i oss lite mat. Korv och makaroner. Efter sista matchen duschade vi i hallen och åkte sedan till stugan, där vi återigen åt korv! Efter maten lekte vi lite. Sen hittade jag, Emma, Stina, Madde, Patte och Ankan bastun. Vi mös där ett tag, men det blev väldigt väldigt varmt när Emma hade hand om vattnet. När bastubadandet var färdigt umgicks vi lite i vårat rum, ett tag med Tungelsta tjejerna och ett tag med 94orna :) Jag var suuuuuper trött, eller alla var supertrötta, men under tiden som de andra pratade slumrade jag till å vaknade av att Ankan kom instormandes i rummet å såg ut som Michael Jackson!

Söndag
Idag var vi tvugna att gå upp tidigt som bara den! hade ställt klockan på 7, vilket i Sverige är kl 6! Vi åt frukost och bytte därefter om till matchstället. Första matchen drog igång halv 10. Eftersom vi vann den fick vi spela en till match vid 12:30. När den matchen var slut skulle inte vår båt gå förän halv 7. Vi satt kvar i hallen och tittade färdigt på alla matcher. När de var slut var det några små pojkar som spelade. Vi satt i hallen till 10 i 6, sen åkte vi till färjan, som bara låg 2 min därifrån. När vi åkte av bilen var det tävling till donken, tyvär kom vi sist, men det berodde på att vi behövde tanka. Försökte lura iväg Danne på villovägar, men det fungerade tyvärr inte, kanske nästa gång! Vi åt på donken, vår bil var segast och blev kvar lämnade på donken själva. Där vi skrattade åt allting vi hade gjort under helgen och sen åkte vi iväg. Av någon anledning ledde gps:en oss på villovägar så vi hamnade lite fel, men hittade tillslut hem. Var hemma vid 12 tiden i nynäs å då trillade jag pladask ner i sängen!

Kladda
Postat av: Anonym

oj kort inlägg..



läser när jag har några timmar på mig :)

2009-01-27 @ 17:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0